Wat een leuk draadje! Ik heb hier heeeeel wat geflipperd… De Breitling weggedaan en later cadeau gekregen van mijn werkgever (ja echt!)… met een geweldige reis naar de fabriek van Breitling zelf!
De Tissot kreeg ik van mijn bonusvader en de Certina heb ik gekocht samen met mijn vrouw na de geboorte van ons zoontje.
12 likes
Tilo
19 april 2026 om 15:53
615
Geweldig mooi met betekenis
1 like
Mr.T
19 april 2026 om 18:32
616
Al 21 jaar in bezit, vanaf nieuw. Fijne klok, draag hem niet vaak maar wel regelmatig.
13 likes
Serica Commando (handwinder).
16 likes
Hier is het een kaalslag. Veel is weg. Heilige huisjes zijn gesneuveld. Dit is de stand der dingen:
De eerste keer dat ik in aanraking kwam met een Grand Seiko was in 2016 bij een klein juweliertje in Düsseldorf, eigenlijk een doodgewone Seiko dealer die toevallig een Snowflake had liggen. Op dat moment was er nog geen haar op m’n hoofd wat er over peinsde om meer dan 1000 Euro uit te geven aan een horloge, maar J en ik waren zwaar onder de indruk. Op die dag werden heel veel horlogemerken voor me verpest.
Zes jaar, drie Grand Seiko’s en twee The Citizen Chronomasters verder denk ik dat ik m’…
De SBGW231 beklijft heel erg omdat het gewoon een heel, heel erg fijne dresswatch is. Puristen kunnen over edelmetaal beginnen, maar dit draagt gewoon fijn bij nette kleding. Deze gaat niet weg, dat zeg ik met droge ogen.
Executive summary: Mijn vrouw en ik hebben de neus een Cartier gekocht. Grote blij, foto’s aan het eind.
Laat me het hele verhaal anders beginnen door te zeggen dat dit topic in ultimo de schuld is van één man. Een man uit Twente die helaas niet veel bier meer drinkt, waardoor ik moeite heb om te winnen met pool. Dit is allemaal de schuld van @HanDavinci . de lummel.
Het waren zijn vintage exemplaren die me overtuigden dat ik zo’n ding moest hebben, en hij jakkerde zelf de nagel in de doodskist…
De Santos de Cartier draag ik niet heel erg veel meer omdat Grand Seiko altijd wint, maar toch is deze elegante Cartier erg fijn. Hij heeft een soort van op de schopstoel gelegen, maar hij overleeft het vooralsnog.
Zoals jullie wellicht weten heb ik een milde voorliefde voor horloges van een beetje niche achtige merken, rare landen, soms exotische kleuren en simpele snit. Het horloge wat vandaag op m’n mat plofte vinkt drie van die vier punten af. Het punt van de exotische kleuren? Tja, het is een zwart duikhorloge met zwarte bezel. Sorry.
Eerst even een muziekje voor de sfeer:
[Ben L'Oncle Soul - Seven Nation Army]
Goed. Vorig jaar Februari kocht ik een Yema Flygraf, en in Oktober volgde da…
De Yema is gewoon fijn. Ik had 'm een half jaartje verkocht gehad, maar weer terug genomen van de koper omdat ik 'm miste. Fijn skinduikertje, erg comfortabel, toch een eigen smoel, erg tof.
Ergens in Mei lag ik mij stierlijk te vervelen in een bed in Servië. Omdat ik ziekig was, en ik het bed niet goed uit kon, lag ik maar doelloos naar horloges te loeren, u kent dat wel. Op dat moment was ik heel erg bezig met Franse horlogemerken, en ik heb ook al een ander topic gemaakt over een chronograaf die ik toen gekocht heb. Dit topic gaat niet over die chronograaf, maar over het tweede gevolg van m’n overactieve bestelvinger.
Even een muziekje voor de sfeer. Ze komen tens…
De eerste generatie Serica 5303. Zeer tof, erg comfortabele band, en ook weer een eigen smoel. Heeft echter ook op de schopstoel gelegen, maar ik besloot 'm te houden omdat m’n vrouw 'm erg tof vind. Hij blijft wel iets hebben.
Executive Summary: Horloge gekocht. Blij mee. Scroll’n veur ploatjes.
Sinds 2020 ben ik gestaag het niveau van alles in m’n verzameling omhoog aan het tillen. M’n oude quartz shitters en al te bonkige horloges hebben plaats gemaakt voor wat interessantere exemplaren, dingen die uit balans waren heb ik vervangen, en de oplettende verzamelaar zal zien dat er een rode draad van een bepaald stijltje door m’n hele verzameling begint te lopen. Gisteren was er weer zo’n stap, en daar zal ik eens voor …
De Alpinist SJE085J1. Super horloge. Echt heel cool. Klein, maar wel heel erg eigen, mooi aanwezig op de pols, en een enorme bandenslet bovendien. Deze gaat ook nooit weg.
Nadat ik, zoals al eerder aan bod kwam, m’n Speedy weg had geknikkerd kocht ik dus een Seiko Quartz Chronograaf. Ik ben in de archieven gedoken en naar blijkt schrijven we April 2007. Althans, op dat tijdstip zie ik voor het eerst foto’s verschijnen met dat horloge er op. Hier bijvoorbeeld ten noorden van het meer van Galilea, tijdens een wandeltocht:
[afbeelding]
Sindsdien hebben dit horloge en ik zeer, maar dan ook zeer veel meegemaakt. Uiteraard had ik het gewoon thuis aan, op m’n balkonne…
Deze heb ik nog uit nostalgie, maar ik draag 'm vrijwel nooit meer. Hij is wel tip top in orde, technisch gezien.
14 likes
SBeuk
28 juli 2026 om 15:52
626
Mijn Hamilton is zeker de blijven van de collectie. Al drie jaar het Adventure horloge
3 likes
Deze heb ik nu ongeveer 3 jaar
6 likes
Respectievelijk 17 jaar en 8 jaar zeer geregeld gedragen, en nog steeds. Still going strong.
9 likes
JWZ
28 juli 2026 om 16:24
630
Dit horloge in 2018 gekocht. Sindsdien nog maar 1 ander horloge gekocht en deze heeft 90% draagtijd. Deze kan altijd en overal en verveelt nooit.
13 likes
Ik verander nog maar heel af en toe wat. De eerste jaren hobby ging het snel, maar nu lekker rustig. Vooral kijken, niet kopen
Al meer dan drie jaar:
Én:
Nieuwste aanwinst (gaat de 3 niet halen denk ik, kon wel eens op Marktplaats komen):
De vertrekkers nummeren inmiddels in de tientallen
7 likes
SBeuk
29 juli 2026 om 09:56
632
Haha dat moet een lekker gevoel zijn!!
JWZ
29 juli 2026 om 10:22
633
Was het ook, totdat ik mezelf sinds 2 maanden weer betrap op horloge-koopdrang. Wat ook leuk is natuurlijk!
ROC
29 juli 2026 om 17:56
634
Sinds 1985…vlak voordat ik naar de Koninklijke Militaire School ging. Hij moet nu eindelijk voor een beurtje.
16 likes