Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Cartier hoort elegant te zijn. Als een 29mm vintage carré me al goed staat is een 35mm medium nog eens ok, maar worden de grote versies al gauw kolderieke kermis klonen van wat ooit een mooi object was.

Ik pleit er voor dat als je plebejer-achtig wilt doen, je gewoon een deep-sea scoort en Cartier er buiten laat.

Weinig liefde is dan ook een understatement, van mij mag dat horloge gewoon niet bestaan. Het is de “Nikita” (het nummer) van de horlogewereld.

3 likes

Nu heb ik in Riksgränsen geskied, en kwam ik regelmatig in Kiruna en Luleå, maar 24/7 donker was het daar ook niet helemaal. Waar ga jij op vakantie, joh?

Kun je wat voorbeelden geven? De oude Oris Diver vind ik bijvoorbeeld leuk, maar zou verder zo gauw niet weten welke charmante skindivers in max. 40mm nog interessant zouden kunnen zijn. Ik mis gewoon een niet te kostbaar horloge dat ook nog eens smoelt en tegen een stootje kan.

1 like

Ik heb zelf de Baltic Aquascaphe GMT die in de GMT versie al goedkoper is dan de Vulcain driehander. En de Serica 5303. En de Yema Superman Heritage 39. Overigens heb ik hetzelfde probleem met Airain Sous Marine, die ziet er ook gewoon uit als een Wolbrook / Douglas kloon.

Kortom:

  • Oris sixty five
  • Baltic Aquascaphe 39 en GMT 39 (1150 ballen voor de GMT, 700 voor het duikertje)
  • Serica 5303 (1290 voor de duiker, 1900 voor de GMT chronometer)
  • Wolbrook / Douglas (scheet en een knikker)
  • Telt de 38mm Certina DS duiker? Als je 'm op leer gooit?
  • Super Squale in 38mm
  • Squale Sub 39
  • Yema duikertjes in 39mm




    .
    De lijst is eigenlijk best lang. :slight_smile: Lorier komt er op voor, Traska’s freediver is leuk en niet te groot…
3 likes

Dankjewel! Ik ga eens lekker speuren en lezen :+1:

1 like



Hier alvast drie reviews van degene die ik zelf nog steeds heb. En die ook niet weg gaan, trouwens. Fijne horloges. Allemaal 39 x 12 mm groot, allemaal met bol glas, allemaal met schroefkroon en goede waterdichtheid.

1 like

En de Seiko’s, niet te vergeten. Al geloof ik niet echt dat dat @MrMojo’s ding is.

Maar goed, ondanks alle alternatieven blijf ik die Vulcain een van de meest charmante opties vinden. Kijk nou.

8 likes

9 likes

Heb ik gehad. Niet helemaal mijn ding om onduidelijke redenen.

1 like

Die Vulcain is goed uitgevoerd.

1 like

In vergelijking met de originele 62MAS hebben die SPB’s gewoon wat minder Mojo. De SLA017 doet het een stuk beter, maar ja, dan ben je een paar rooitjes verder.

Inderdaad, weinig op aan te merken.

5 likes

Op die SLA017 net zo weinig. Hij heeft het 3 weken volgehouden.

Merkbeleving?

3 likes

Is dat veel of weinig?

1 like

tudors en duikhorloges heb je wel voldoende zou ik zeggen. Santos gestemd. Maar een chrono zou ook wat toevoegen wat je nog niet hebt. (de casio’s uitgezonderd)

iemand de Omega Speedmaster al geopperd? is naar de maan geweest ooit

Voor een non Rolex bij Han… Erg lang.

1 like

Ik zie het al.

Ik zou voor de sub gaan, maar blijkt wel weer dat de majority voor de rolex kiest. De minst mooie in de toolwatch lineup van rolex. :v::beers:

Vind dat echt zo een bleek horloge in het echt. (See what I did there).
Op de foto’s altijd heel mooi, maar
Irl verschrikkelijk saai. Saffier, wit, stalen bezel. Inderdaad koel, maar dan meer richting koud.

1 like

Yup. Heerlijk. :upside_down_face::+1:t2::+1:t2:

Alternatief voor de witte koude explorer

14 likes

Ik snap je punt betreft formaat, alleen persoonlijk vind ik een large staan zoals een medium bij mensen met kleinere/normalere pols staat. Heb helaas geen foto te verduidelijking. Maar heb een pols van 19,5cm.

Ik ben in de zelfde regio geweest in Zweden maar dan zomers, na genoeg niet donker geweest. En op lofoten iets te laat geweest voor de middernachtzon.
Maar ik wil in mijn leven nog wel verder noordelijk reizen. Svalbard staat namelijk ook op mijn lijstje. En ik hou gewoon van de gimmick :upside_down_face:

2 likes