Collectioneurs van horloges in de originele doos

Beste verzamelaars resp. collectioneurs van horloges.
Dit topic is voor de ultieme liefhebber die niet alleen horloges verzamelt, maar juist op zoek is naar het verzamelwaardige horloge om in hun collectie toe te voegen met de originele doos erbij waarin het ooit is/werd verkocht.

Ik denk dat dit topic vele HF liefhebbers zal aanspreken die constant zoekende zijn naar het, voor hun, ultieme object om hun collectie compleet te maken.

Ik zal hier starten met wat horloges met originele doos uit mijn eigen collectie.
Veel leden weten dat ik een liefhebber ben van een vrij bekende manufactuur en zal dan ook daarmee beginnen.

Ik nodig hierbij alle HF leden uit die ook dezelfde verzamelinstinct en interesses hebben en laat op dit forum dan ook hun trofeeën maar eens in dit topic zien.






Er zijn nog wel meer manufacturen die mooie horloges maken, dus heb ik daar ook wel een paar van in de collectie.




172 likes

Werkelijk prachtig!

Dat ziet er gelikt uit Prachtig zo een collectie :clap::clap::clap:

67 likes

Prachtige collectie Huib.

1 like

Magnefique! Bijna een museum, als je alles zo onder elkaar ziet. Prachtstukken en met de dozen echt een geweldige verzameling.

1 like

Leuk topic en heel mooi al die horloges met dozen op een rij. :ok_hand:

1 like

Zo, erg mooi! Leuk topic ook!

1 like

Ik heb er ook zo 1.

36 likes

Wat gaaf. Zoek je achteraf naar een bijpassende doos of koop je alleen een set die compleet is?

3 likes

Mooi hoor, goed bewaren.

1 like

Wel, dat lukt niet altijd, dus wordt het ook zoeken naar de juiste doos voor dat model en jaartal van uitgifte.

1 like

Leuk topic! Ik kan wel meedoen maar die nieuwerwetse dozen zijn 13 in een dozijn.
Hier straalt nog merkentrots van uit :ok_hand:

3 likes

Ja, juist, zo is het.
Dat is het leuke van vintage zoektocht.
Soms duurt dat vele jaren totdat er een enkele keer echt gescoord wordt.
Dat gebeurd dan ook zelfs wel op de vreemdste plaatsen waar je in eerste instantie niet verwacht dat zoiets daar is te vinden.

Ik heb bijvoorbeeld een aantal Wittnauer (Amerikanse Longines) dozen, waarvan ik er een heb gevonden op een van mijn zakelijke trips in Perzië toen was Reza Pahlavi nog de sjah, nu is dat dus Iran en niet direct een land waar je snel naar toe wil.

4 likes

Tering wat een gave verzameling @vinwat ! :star_struck:

Kom zelf niet verder dan deze twee

40 likes

Mijn bijdrage aan dit topic:

Slechts 1 ipv zo’n uitgebreide collectie als Vinwat :ok_hand:

24 likes

Wel, het is een start.

3 likes

Ja, ja, dat komt nog wel goed moet je maar denken.

1 like

So zeg zeer mooie modellen en wat zijn die allemaal nog in super gave staat :ok_hand:
Ik blijf bij Le Coultre dat lettertype zo enorm fraai vinden, en met die doosjes komt dat nog beter naar voren :+1:
Die futurematic is mijn favoriet :heart_eyes:

1 like

45 likes