Made in Italy only 🇮🇹

Wel 'ns gepast. Best mooie horloges. Ooit heeft Rob, van Monsterwatches zich er nog tegenaan bemoeid en volgens mij zit een van de eigenaren/oprichters ook hier, op HF.

2 likes

Thanks! Ben er ook erg blij mee :innocent:

1 like

@LigureWatches , zijn naam is Pieter

3 likes

Die met die groene wijzerplaat is :star_struck:

2 likes

Van mijn Italiaanse horlogevrienden horlogemakers Guido-Erredibi en Alessandro-AS, en regelmatig om m’n pols;

Nog een AS BIG1:

11 likes

Volgens de Zwitserse overheid is het hoogste punt zo’n 100 tot 150 meter opgeschoven in de richting van Italië, in de periode tussen 1940 en 2000. "Grote delen van de grens worden bepaald door stroomgebieden of bergkammen van gletsjers.

Dus de grens wil nog wel eens verschuiven :wink:

Soms wel, soms niet :yum: dus Squale is ook welkom hoor.

2 likes

Stoere en robuuste uitstraling Charles :+1:

1 like

Er zit geen groen bij.
Acquaforte is black.
Black and Blue parelmoer. :crazy_face:

De fameuze A-13A is made in Italy , ik heb de quartz versie gehad en die was goed

Zelfstandige Inceptum

2 likes

Bvlgari ?

4 likes

Heerlijk die knipoog bij Chiasso “Zwitserland”. Ik zit zelf veel in Gaggiolo, daar zouden ze ook topstukken kúnnen maken. Dubbelknipoog.

1 like

O.k., gelukkig. :wink: Dan deze. Na verkoop van de helft van m’n Squales en totdat m’n Seamaster kwam, m’n meest gedragen horloge. :blush:
16808725869641240115942365740335

7 likes

Mazzuoli !!

[Manometro Chronograph Ivory by Giuliano Mazzuoli Watches]

2 likes

Met de ‘skyline’ van Venetië zelfs.

10 likes

https://horloge.info/merk/breil/

8 likes

Zal morgen mijn Italiaanse “banger” omdoen en hier delen :blush:. Vandaag Duitse stijl dus niet voor dit topic geschikt.

2 likes

Ik heb wel horloges met Italiaanse connecties, but Swiss made.

:sweat_smile:

1 like

Al doet de merknaam mij eerder aan GB denken, maar op de wijzerplaat staat toch echt Italië :smiley:

4 likes

Ja, maar dan, he. Ik heb dus nog ergens een vintage Prisma liggen. Ook ‘Swiss made’ op de wijzerplaat (ja, echt!). Maar volgens mij vinden we dit toch echt wel een Nederlands horlogemerk. Dus ik zeg dat Squale, met een sterke Italiaanse link, toch ook echt wel hier thuishoort. En TS @pasd heeft al eerder gezegd dat we welkom zijn met onze Squales. Dus kom maar op, met die mooie horloges, KGIGO!

3 likes

:joy:

Okeee… Daar komen ze.

12 likes