Waar draag je je horloge om de pols (onder of boven de knobbel)? [Incl. poll]

Laatst kreeg ik een opmerking van een vriend dat ik mijn horloge erg hoog op mijn pols draag (boven die gekke knobbel).
Nu vind ik het totaal niet comfortabel om 'm op of onder die knobbel te dragen.
En jullie, waar dragen jullie het horloge. Waar hoort 'ie?

2 likes

Dáárop…

3 likes

Bij meerdere horloges kun je ze aan de binnenkant van je onderarm dragen.

1 like

Net voor de gekke knobbel. Daarom draag ik m’n horloge ook iets strakker.

Als ik hem erop of ervoor zou dragen kan ik m’n pols niet meer vrij bewegen.

3 likes

1 like

Wat is boven en wat is onder trouwens?

Ik draag hem in ieder geval tussen knobbel en elleboog. Tussen knobbel en hand kan ik mijn hand niet meer gemakkelijk bewegen. Vandaar!

3 likes

Interessante vraag, nooit echt over nagedacht. In mijn geval op of onder knobbel van de pols (richting hand). Hangt daarnaast ook af waar ik ben (low profile) en wat voor kleding ik draag. Als ik een dresswatch draag dan heb ik het waarschijnlijk iets hoger en bij een stalen sport wat lager.

1 like

Boven de knobbel vind ik tussen de elleboog en knobbel :grin:

1 like

Ik zou heel gauw dat ene woordje aanpassen, je kan de verkeerde mensen gauw triggeren zo! :joy:

Dank…ik heb soms zoveel problemen met die auto-text

Misschien is het leuk om hiervan een poll te maken?!

  • Voor de knobbel, richting de hand.
  • Op de knobbel
  • Achter de knobbel richting de elleboog.

0 stemmers

Hoppa

Ik draag em op de elleboog. Ben graag anders. Wel aan de binnenzijde anders ist lastig kijken.

8 likes

Leuke vraag. Is ook nog nooit eerder gesteld op dit forum. :innocent:

Maar goed. Nog een keer: Tikje losjes, tussen de knobbel van de ellepijp en de hand in. Want ja, dat is de pols. Als je 'm rond je arm draagt, draag je 'm niet om de pols.

:+1: :wink:

4 likes

Complimenten voor de heldere poll. :+1:
Zijn er al vaker geweest, maar te onduidelijk (wat is nou voor, achter, boven, onder, links, rechts van de knobbel) dat de uitslag nutteloos was omdat iedereen het anders interpreteerde. :smile:

2 likes

Ben een ambulance broeder.
Wilde eerst alles in het Latijn doen.

Incl een cursus medisch Latijn van 2 uur voor het zachtje prijsje van 250 euro. Maar ik had geen zin.
Toen maar zo. :sunglasses:

Graag gedaan. :vulcan_salute:

Als je de blits wil maken. Het is het einde van de ulna. Alles verder weg heet distaal als in distance. Dichterbij heet proximaal als proximity. Het andere dikke bot richting de duim heet je radialis. Succes met scrabble.

2 likes

:laughing: :laughing: :laughing:

1 like

Wat, om het verschil tussen ulna, trapezium, radius, pisiform, lunate en scaphoid te leren? Nee dank je. 250 ballen voor iets wat 5 minuten googlen ook doet is wat gortig. :slight_smile:

Ik vind 'm op de arm niet mooi liggen, maar je moet vooral doen wat je niet laten kunt. :+1:

Zeg het maar …

7 likes

Geen foto’s waar je enkelband zat nils.
Grts van de reclassering.

5 likes

De enige plaats waar hij fatsoenlijk blijft zitten is op de dunste plaats van je pols/arm. Dat is niet bij iedereen hetzelfde. Je ziet vaak dat bij de wat kleinere polsmaten de dunste plek richting de elleboog van de knobbel zit; bij de grotere polsmaten is de dunste plaats juist vaak het polsgewricht, dus richting je hand.

Jij zou wel kunnen proberen om hem om je polsgewricht te dragen, maar ik wed dat hij daar niet wil blijven zitten maar binnen de kortste keren weer aan de andere kant zit. :innocent: