Bedankt voor het delen!
Ik herken het onrustige gevoel heel erg goed, helaas…
Soms denk ik weleens; alles verkopen, één (voor mij dan) duur horloge kopen and let’s be done with it.
Maar dan denk ik daarna ook weer dat het leven daarna wellicht heel saai en beklemmend voelt
2 likes
jacobus
27 november 2024 om 10:10
43
in tegenstelling tot @GMTplus1 zijn er geen weggegaan maar wel bijgekomen
nr.1 citizen NB6010-81L
nr.2 citizen NB6011-11W
nr.3/4 citizen NJ015-82X en NJ0153-81X
nr.5 citizen AQ6100-56L
nr.6 credor GCLH975
nr.7 citizen BI1259-51X
nr. 8 citizen NK5000-98L
en nu heb ik alweer wat in m’n hoofd zitten,
alleen hopen dat ik me kan inhouden tot 2025
7 likes
jacobus
27 november 2024 om 10:20
45
jacobus:
zijn er geen weggegaan
oeps!
ik heb gelogen,
voor de voorlaatste is er een bullhead gegaan (ruil)
zo, toch recht gezet
4 likes
Kad
27 november 2024 om 11:36
46
Uit:
Die Junghans heb ik soms wel spijt van
In
Zoals je ziet, braaf in evenwicht gehouden
10 likes
vooral die JLC vind ik zo gaaf
2 likes
Kad
27 november 2024 om 12:36
48
Thanks, blinkt echt wel uit in zijn eenvoud.
1 like
In:
Uit:
Nog aan het ontdekken en opbouwen!
6 likes
leuk die Wempe, heb ik ook (gehad)
1 like
Had jij een quartz?
Het was uiteindelijk te veel horloge voor mij, durfde 'm bijna niet te dragen. Misschien als ik later groot ben en meer centjes heb.
Ik heb ook geleerd dat ik niet echt een stalenbandenman ben.
1 like
ja de Quartz toen deze net uitkwam, bracelets zijn ook niet mijn ding en de sluiting van de Wempe was voor mij lastig dus gewieberd
1 like
Ah ja, de sluiting was bij mij een beetje lam, heb dat voor de verkoop nog laten tweaken door Wempe.
Leuke winkeltjes wel
1 like
Waar zit ik naar te kijken? Dit zijn heel veel foto’s van blauwe horloges.
Wat zijn de ontwikkelingen? Waar ben je mee begonnen? Wat ging er uit? Wat kwam er bij? Wat is alsnog gegaan?
Ik haat foto’s zonder context. Althans, in het kader van een retrospectief.
1 like
alles is gegaan en gekomen, De MIDO was aan begin 2024 er, is weg gegaan en later weer terug gekomen, dit is nu een Fiffer en de IWC is nu de one-piece collectie. Ontwikkeling? ach steeds minder flipperen en wisselingen en minder tegelijk. Afscheid van Omega, Breitling en Panerai als merken, minder horloges van Citizen, Seiko, Oris en horloges uit de onderkant. Ook meer weg van duikers en dress achtige, neig naar meer tool achtige dingen, Ook geen drukke wijzerplaten met veel erop of bijzondere patronen/materialen. Simpel en functioneel moet het zijn en te combineren met een platte Croco, zonder padding of contrast-stiksels. Adieu braclets ook.
1 like
APMV
27 november 2024 om 19:15
57
Hoe bedoel je, je bent erop vooruitgegaan.
Prachtige upgrade Kristof
2 likes
Kad
27 november 2024 om 19:16
58
Ik wou mijn cash-up toedekken.
2 likes
GMTplus1:
platte Croco
Nee, man. Gewoon nee. Croco is niet voor tool, joh. Ik raad Shell Cordovan of Epsom aan. Wel plat. Dat is de verlichte keuze.
Maar goed. 2024. Best wat dingen verkocht, ga ik niemand mee vermoeien.
Wat er bij is gekomen?
April.
Ik heb deze al een paar weken, maar had nog geen tijd gehad voor een korte NA, dus bij deze. Even een muziekje voor de sfeer. De titel kan iets met het horloge van doen hebben.
[Helado Negro - I Just Want To Wake Up With You (Official VIdeo)]
Zoals sommigen hier op het forum wellicht weten ben ik een fan van Seiko, Credor en Grand Seiko, en heb ik in de afgelopen jaren een verkleiningsslag toegepast op m’n verzameling horloges. Ik heb nog twee horloges boven de 40mm,…
Mei.
Tot gisteren had ik deze Excelsior Park her-uitgave in huis:
[4646BD70-0260-4ACF-A640-3945189F6C80_1_105_c]
Maar vandaag heb ik een Hanhart om. Zo veel vragen… Waarom heb je dat gedaan? Wie is de king of cool? Wat was z’n favoriete horloge? Waar hebben we het over?
Eén reden dat ik gewisseld ben is omdat het een lang gekoesterde wens was om eens een Hanhart 417 ES te proberen. Uweetwel, het horloge wat Steve McQueen (niet de Britse regisseur) graag mocht dragen. Maar de andere reden om te wi…
Juni.
Zoals iedereen die hier meer dan twee weken rond lummelt zou kunnen weten heb ik een zwak voor Japanse horloges en technische verhalen, dus deze NA kan ik vrij kort houden omdat ik alles al eens over Grand Seiko, hun uurwerken en hun ontwerp-filosofie heb gezegd. Maar zo kort stuit me toch tegen de borst, dus ik maak er een klein verhaaltje van.
[IMG_1118]
Eerst even pas op de plaats om een muziekje uit te zoeken voor de sfeer.
[Bruno Mars & Anderson .Paak as Silk Sonic - Fly As Me (…
Augustus.
Om deze aankoop te bekostigen heb ik een grote aderlating gedaan. De Baltic, Farer, Junghans en Yema hebben allemaal het pand verlaten om een Seiko duikertje te kopen. Ik hoop in dit topic uit te leggen waarom. Eerst even een muziekje voor de sfeer:
[ - YouTube]
Seiko heeft een roemruchte geschiedenis als het op duikhorloges aankomt, en ik heb een beste geschiedenis met het bezitten van Seiko duikhorloges. Hier in huize Fate zijn twee SKXen, een Uemura, twee Baby Tuna’s, een Mini T…
Dit verhaal knaagt ergens aan mijn geweten, maar vooraleer we het er over gaan hebben wilde ik natuurlijk eerst even een muziekje doen voor de smaak. Aangezien hier een Italiaans smaakje aan zit:
[ - YouTube]
We beginnen in Genève, in Januari 1894, toen een bedrijfje opgericht werd door twee Franstalige Zwitsers onder de naam “Universal Watches”. De initiële opzet was om onderdelen, kasten en zelfs verpakkingen voor horloges te produceren, en al gauw was er een patent voor een 24-u…
September.
Degenen die wel eens wat van me hebben gelezen kunnen weten dat ik het al heel erg lang over rechthoekige horloges heb. Als Art Deco fan heb ik het dan ook al tijden over de JLC Reverso, maar ook zeker over de Oris Rectangular, in mindere mate de Hamilton Boulton, en de laatste tijd ook over de Alpina Heritage Carrée.
Nu was ik laatst in Milaan, en ik liep daar bij het plaatselijke warenhuis tegen een versie aan die ik mee heb genomen, waarover later meer. Eerst even een muziekje om in de sfeer…
Oktober.
Hier is geen NA topic van gemaakt, omdat ik niet goed weet wat ik er over moet zeggen. Dit gaat helemaal niet om heritage, geschiedenis, merk dit of dat, maar is gewoon een cool ontwerp.
Sinds oktober is alles rustig in de doos. Ik kan wel zeggen dat ik nu nipt minder horloges heb dan ik in Januari had.
8 likes
Fijn meid!
Maar even serieus: mooie aanwinsten. Met name de UG en de Kurono vind ik erg tof.
3 likes