Ik kende dit overzicht niet!
Deze er dan ook maar bij:
Na een poging tot een variatie op Fiffer/koffer, het FOK-horloge, komt mijn horloge weer terug en het leek mij leuk om deze als (budget) Fiffer in te zetten. Het Fiffer concept is door @marnixmoed bedacht en er zijn inmiddels verschillende Fiffers in...
3 likes
Galf
29 januari 2020 om 14:58
6
Is het flipperen nu officieel fifferen geworden?
1 like
Neen.
Flipperen is een horloge hier verkopen, oftewel je geeft je horloge na betaling (al dan niet (deels) in natura ) aan de koper.
Fifferen is dat je een Fiffer horloge doorstuurt zonder betaling of tegenprestatie van de ontvanger.
Net zo goed als dat jijzelf die Fiffer hebt ontvangen zonder er ook maar iets voor te hebben hoeven betalen of voor te doen.
2 likes
Galf
29 januari 2020 om 21:01
8
Het was schertsend bedoeld hoor. Met name omdat FIF Flipper It Forward betekende. Staat zelfs gegraveerd!
Ik had de titel ook met Flipper verwacht en niet Fiffer.
1 like
En n nieuwe telg in de Fiffer family
In navolging van het idee van @marnixmoed lijkt het mij leuk om mensen kennis te laten maken met de Vostok Amphibia.
Hoewel het ontwerp niet ieders smaak is, wordt deze 200m duiker al jaren in vrijwel ongewijzigde vorm op de markt gezet en kun je deze al voor zo weinig als €65,- nieuw kopen. Het uurwerk wordt volledig in-house gefabriceerd en heeft enkele kenmerkende eigenschappen, zoals het dikke plexiglas, de wiebelkroon en het achterdeksel met schroefring (ipv schroefdeksel).
Via onderst…
2 likes
Beagle
11 oktober 2020 om 20:37
10
De Brunmontagne Representor wordt ook gefifferd.
Hoi allemaal! Het “Show je Brunmontagne” topic is al enige tijd op het horlogeforum te vinden en daarbij komen met regelmaat leuke suggesties of ideeën voorbij. Een tijd geleden sprak ik met @GiveMeYourDough en bracht hij me op het idee om iets te doen met een Representor die tijdelijk aan elkaar kan worden doorgegeven. Waarom? Het geeft mij zinvolle feedback voor de ontwikkeling van de Representor, maar bovenal is het denk ik leuk om gedurende een week een horloge te ervaren. Ik heb het idee do…
3 likes
Is niet helemaal een Fiffer, maar als t helpt voor meer aandacht aan de Brunmontagne heb ik persoonlijk geen probleem mee dat ie hier tussen staat.
1 like
Beagle
12 oktober 2020 om 20:10
12
Haha, ik had ook al mijn twijfels maar het lijkt er wel op. Bovendien zag ik dat de Representor ook mooi vindt en op de lijst staat dus kon het volgens mij wel in je topic.
SSFS
27 mei 2021 om 19:42
13
Hallo allemaal,
Echt mooi dat fifferen . Daar wil ik graag mijn bijdrage aan leveren.
Vandaag werd ik door @Jason_Nash gewezen op het prachtige fenomeen dat door @marnixmoed is begonnen en Fiffer wordt genoemd. Ik had er nog nooit van gehoord .
Ik ben sinds kort in het bezit van een Heimdallr Sharkmaster/Marinemaster. Een clone/copy/homage van de Seiko Marinemaster MM300. Ik had dit horloge een tijd geleden besteld met het idee dat het me een beeld kon geven of de echte MM300 wat voor mij zou zijn. Helaas bleef de Heimdallr ergens hangen in het postsysteem en heeft het maanden geduurd voor ik hem had. In de tussentijd heb ik een echte Seiko Marinemaster aangeschaft (beste aanschaf ooit). De Heimdallr is nu dus toch binnen gekomen en direct overbodig geworden. Omdat het wel een goed horloge is om uit te vinden of de echte MM300 wat voor je is (zelfde looks en afmetingen) had ik het idee om hem te gaan uitlenen aan forumleden die zich dit aan het afvragen waren.
Maar Fifferen is eigenlijk veel leuker! En op deze manier kan hij ook bij de MM300 twijfelaars terecht komen.
https://www.horlogeforum.nl/t/fiffer-heimdallr-sharkmaster-marinemaster/336860
2 likes
Er ging ook een horlogedoos rond met een 5 tal horloges in. Die heb ik 2 jaar geleden eens bij me gehad. Geen idee wat daar de huidige status van is.
1 like
Het viel me op dat de MoonSwatch er nog niet tussen staat:
Beste Forumleden,
Ik draag hem nauwelijks en zolang de hype er is kan iedereen hem eens proberen! Zo kan menig HF-lid nu eens beslissen of het de hype echt waard is. Lees zelf altijd met veel plezier de initiatieven van @Marnixmoed en heb besloten dat de Jupiter in de Fiffer roulatie mag.
Aangezien er in het begin wel wat animo voor lijkt, blijft de draagtijd beperkt tot 1 week i.p.v de gebruikelijke 2 weken. Zo kunnen er zoveel mogelijk leden kennis maken met het horloge.
Ik h…
3 likes
En hier de meest recente Fiffer telg: de Glycine Airman Noon
Wel… een paar dagen t luchtmannetje in huis en heb er n redelijk beeld v gekregen.
Ik denk dat uiteindelijk je wel kunt wennen aan n 24 uurs aanduiding. Erg handig als je veel met military time moet werken. Voor mij werkt de 12 uurs indeling wat prettiger, omdat de schaalverdeling wat groter is. Bij een 24 uurs is alles meer op elkaar gedrukt en is t aflezen net wat lastiger. Met name onder slecht licht of als je even vluchtig de tijd wilt aflezen.
Het helpt voor mij ook niet dat de lume op de…
5 likes
Deze over t hoofd gezien…
Een leuk vooruitzicht, wie belangstelling heeft om eens een tank model uit te proberen (en ik kan je zeggen, dit staat vaak verrassend goed) kan dit nu doen door je naam toe te voegen aan de lijst zoals die zich hieronder gaat vormen.
Mijn Butex gaat op reis…
Laat ik het weinige dat bekend is over dit merk even op een rijtje zetten:
[ca-1924-1935-1-768x1098]
In 1924 begint de geschiedenis van Buttes Watch Co. Genoemd naar de plaats van oprichting in Zwitserland. Waar Arthur Charlet begint m…
1 like
Een nieuwe toevoeging aan de groep.
Mijn Seiko 5 (SRPD55K1) ligt hier maar niks te doen. Misschien wil iemand anders ook weleens beleven hoe zo’n democratisch geprijsd polshorloge aanvoelt? Als er een beetje belangstelling is wil ik hem graag als Fiffer ter beschikking stellen.
Dit is 'm:
[image]
Hij heeft enige gebruikssporen en is bovendien bij een niet ter zake kundige en/of onjuist geoutilleerd uitgevoerde demontage en montage van de bezel lichte schade opgelopen, maar niks wat de pret al te erg drukt.
Voor de volledighei…
2 likes
Een grand complication Fiffer
Excuses voor mn verlate reactie en uitslag. Ik zit met tijdverschil én wou ook gelijk een response met achtergrond over hoe ik op dit horloge ben gekomen geven.
Want al n jaar of 4 zat n dergelijk horloge in mn hoofd om als fiffer erin te brengen. De afgelopen jaren kwam t er of niet van of niet het juiste model gezien.
Uit nieuwsgierigheid 10 jaar geleden ofzo zelf eentje gekocht, in de wetenschap dat t niet n model is wat ik veel kan dragen met mn dagelijkse werkzaamheden.
En ik vermoed dat…
2 likes
En een nieuwe toevoeging aan de groep
Met de mooie MIDO Belluna Royal wil ik deze Flipper It Forward (FIF dus fiffer) starten.
Als rasechte flipperaar is voor de MIDO ook zijn tijd gekomen om het ruime sop te kiezen. Ik flipper veel en geef daar nu een andere twist aan. Zie de topics van o.a. @marnixmoed voor de gang van zaken.
Zelf had ik geen ervaring met MIDO, en dat is jammer, want het is een mooi merk en dito horloge. De blauwe guilloché wijzerplaat, de ietwat cushion shaped kast, het Powermatic80 uurwerk en de see through ca…
3 likes