Podcast WatchFellows – Aflevering 4 Speedmasters deel 1 | Show Notes

Het was mij een waar genoegen om aan tafel te schuiven bij de drie mannen van WatchFellows (Peter @Aequitas1981, Peter @Vintagelover en natuurlijk de man achter de knoppen: Jochem @Mechoj ). Omdat ik van ver moest komen, is het dit keer opgenomen aan een keukentafel, op de grens van Friesland. Wat een leuke ervaring en wat was het gezellig! Het werd na het “even opwarmen” een mooi en eerlijk gesprek. Ik had niets voorbereid en wist de vragen vooraf niet.

In deze podcast vertel ik over de persoonlijke verhalen achter de horloges. We hadden wel vier uur kunnen opnemen! :smiley:

Zie ook 4. De Watchstick Speedy special (deel1) - WatchFellows Podcast | Podcast on Spotify

Hieronder de besproken Omega Speedmasters, in volgorde van de podcast mét tijdcodes en het eventuele NA topic als je meer erover wilt lezen. Zo kan je het altijd even terugzoeken tijdens het luisteren naar de podcast.

Tijd 07:46

Silver Snoopy 50th Anniversary “uit de kluis getrokken”

Ik ging er iets te snel aan voorbij: de geweldig animatie op het achterdeksel. Uniek voor een Speedmaster.

NA topic: NA: Omega Speedmaster Silver Snoopy 50th anniversary

Tijd 11:02

Dit is de Speedmaster-doos die tijdens de podcast op de keukentafel open ging.

Tijd 14:01

IWC collectie Mark XV t/m Mark XVIII.
Deze zijn reeds verkocht. Ook nog andere merken in de collectie gehad zoals Seiko, Tudor en Sinn.

Tijd 15:10

Speedy Tuesday 1; Tribute to Alaska III

Tijd 15:48

CK2998 “Blue Panda”

Tijd 19:05

Speedy Tuesday 2: Ultraman

Tijd 22:53

321 Platinum

NA topic: 🚨 NWA Omega Speedmaster 321 Platina

Tijd 26:26

Nieuwe wijzerplaat: Van grail naar nachtmerrie naar onvergetelijke ervaring! 😲

Tijd 38:11

Het Omega magazijn

Tijd 40:06

Speedymoon 345.0809 (1986)

NA topic: 🚨 NWA! Omega Speedmaster "Speedymoon", een zeldzame referentie

Tijd 42:53

105.012-66 HF (1967)

NA topic: 🚨 NA! Omega Speedmaster 105.012 uit 1967, een tijdcapsule?

Tijd 47:52

Apollo 11 50th Anniversary
Correctie: 1014 in plaats van 1016 stuks en ik draag alle horloges (dus juist niet alleen om naar te kijken).

NA topic: NA! Omega Speedmaster Moonshine 50th Anniversary

Tijd 51:23

Apollo 11 345.0802 (1980)

Peter “slingert 'm even om de pols”

NA topic: 🚨 NA : Een geboortehuishorloge?! Eindelijk de 18K Speedmaster 345.0802BA in de collectie.

Tijd 54:28

Mitsukoshi 3570.31 (2003)
Correctie: de Apollo 11 35th editie (2004) had een oplage van 3500

NA topic: NA! Van Modsukoshi naar Mitsukoshi, een krankzinnige uitdaging! 🤯

Tijd 1:00:56

Mijn vakantiehorloge (niet over verteld): Certina DS Super PH1000m STC

Extra: Even de prachtige Skydweller van Jochem geprobeerd.

Niet behandeld in deze podcast: De 3590.50 uit 1990

NA topic: NWA: Mijn eerste tritium Speedmaster (3590.50)

49 likes

Mooie shownotes meteen! Gaan we luisteren, leuk!

2 likes

Gaaf Jordy! Mooi verslag van een topdag!

En btw, wat staat goud mij toch goed zeg :innocent::sunglasses:

4 likes

De genoemde Seiko’s had je nog wel mogen lenen hoor. :upside_down_face:

Nee, dat voegt niets toe tussen al dit geweld. Ik ga vanavond luisteren, ik ben heel benieuwd!

2 likes

Wat een geweldige toevoeging aan de podcast, dank je wel!

2 likes

Heerlijke aflevering! Ik blijf het zeggen, afleveringen met gepassioneerde verzamelaars inspireren altijd. Ik kan er erg van genieten.Meteen na het luisteren weer mijn horlogedoos erbij genomen :grin:. Ik kijk uit naar deel 2.

P.s.: welke Sinn’s heb je gehad @Watchstick_81 ? Ik dacht niet dat je dat vertelt hebt.

4 likes

Dank je! Ik hoop dat het wat bijdraagt!

Nogmaals dank voor de uitnodiging en het was inderdaad een topdag! Goud stond je idd goed :smiling_imp:

Haha, ze zijn niet genoemd. Als ik alles had verteld, waren het 8 delen geworden :rofl:

Thanks!

Dank je wel! Ik heb de Sinn 103 Tachymeter gehad, niet de meest voor de hand liggende. Wel veel plezier aan beleefd, later verkocht aan een verzamelaar in NYC. Het was mijn eerste kennismaking met hesalite. Dus ik schrok me kapot toen er al snel een kras in zat haha. En het is inderdaad niet gemeld in deze podcast.

5 likes

Nog niet geluisterd maar met deze post en bijbehorende foto’s is mijn interesse wel gewekt. :+1:

2 likes

Ah tof! Die ga ik luisteren met plezier. Dat weet ik nu al!:ok_hand:

2 likes

Tof man! De 103 komt hier regelmatig uit de kist.

3 likes

Heerlijke uitzending. Met veel plezier naar geluisterd. Het is altijd leuk en interessant om Jordy’s belevenissen en kijk op horloges - en het verzamelen - aan te horen, maar deze verhalen mag geen liefhebber missen.

2 likes

Misschien toch nog maar eens een vervolg maken dan @WatchStick_81, aflevering over alle Seiko’s die in de collectie hebben gezeten :grin:

3 likes

Een like… maar ik heb niet alles gelezen :joy: Ik ga wel luisteren :sweat_smile:

4 likes

Top en bedankt! Ik hoop dat het bevalt. Valt nog niet mee, zo’n podcast opnemen. Je mag nergens tegenaan stoten haha.

Thanks neef! :pray:

Haha dat wordt een korter verhaal. Ik heb er drie gehad.

Seiko SKX009J (uiteraard wel de Japanse), nu van @Cav

Seiko SKX009J, ook overgedragen aan @Cav

Seiko SLA017 mét duikbootje, was een speciale set. Verkocht omdat ik er geen normale foto van kon maken. Alles reflecteerde…Jammer!

Lezen?! Het zijn 95% foto’s :smiley:

9 likes

Die blijft gaaf.

@Aequitas1981 Jordy’s SKX en Turtle zijn hier nog aanwezig, maar leveren echt niet zo’n boeiende podcast op. :wink:

3 likes

Mooie shownotes! Ik ga zeker luisteren :partying_face:

3 likes

Seiko’s kun je wel uren over vol lullen :sweat_smile: Heb er zelf ook nog steeds 1, een sq100 van denk ‘99 oid.

3 likes

Zo volledig en to the point ga je ze niet vaak zien hoor, niet aan wennen :rofl: Maar zonder dollen, geeft wel een extra tijdens het luisteren zo idd. :grin:

4 likes

Leuke podcast en prachtige collectie!

3 likes

Thx! :grin: Mooi om alle positieve reacties te lezen. :hugs:

2 likes