Quartz leren waarderen!

Sinn 809q


Sinn Quarz…

Kwarts, UHF, stemvork, springdrive, mechanisch, allemaal mooi man!

5 likes

Vanaf welke prijsklasse mag je verwachten dat een secondenwijzer mooi op de indexen tikt?
Mijn Precista PRS-18Q slaat op dat gebied de bal volledig mis. Beetje jammer voor een COSC uurwerk.

quartz is wel ondergewaardeerd maar niet tegenstaande betrouwbaarder als het gaat om het juiste uur aan te geven :clap:

1 like

Niets mis met quartz hoor.

3 likes


Redelijk onverwoestbaar 200 meter WD met saffierglas.

1 like

1 like

Welk type GS is die van de 4e foto met zwarte dial?

1 like

Dat is de SBGX321.

Het rijtje van boven naar beneden:

SBGN005
SBGN009 LIMITED
SBGX093
SBGX321
SBGX063

Het uurwerk van de SBGX321

En de Astron SSH019

1 like

Dunner, lichter, nauwkeuriger, goedkoper, duurzamer.

8 likes

Ik denk dat je van een 1680/5513 uit 1971 in ongeveer 50 van die Seiko’s zou kunnen kopen :upside_down_face: Vroege quartz is een van de slechtste investeringen die je destijds had kunnen doen op horloge gebied.

1 like

Nog altijd heel blij met mijn quartz van Vaer.

1 like

Kunnen die een beetje tegen water?
Ik heb thuis een zwembad … en dat moet het wel kunnen.

Hier ook een mooie!

3 likes

Maar bijzonder issie zeker :+1:t3:!

1 like

Lekker Quartz Ecodrive Radiocontrolled Super titanium😎

1 like

Quartz is top, ik had eerst ook behoorlijke vooroordelen over kwartshorloges waar die zijn inmiddels allemaal weggevaagd door de komst van mijn GS GMT.

De deur staat nu ook open voor andere quartz modellen, en vergeet niet de stemvork horloges, deze zijn ook geweldig!

6 likes

One Quartz to rule them all… :+1:

1 like

@Locobono: Leuk horloge, geweldig uurwerk. Mag ik je vragen hoe je het horloge als totaal beoordeeld?
Mijn echtgenote is nieuwsgierig geworden :wink:

Mijn volgende zal ook een quartz zijn. Dunner vind ik een heel belangrijk argument (gaat natuurlijk niet op voor alle quartzen, net zo goed alle autoamten niet dik zijn).
Er bestaan echt werl superquartz uurwerken zoals de eerder aangehaalde seiko 9F of een VHP van Longines…
Niets mis met quarts me dunkt! En je moet niet constant de klok correct zetten zoals met een automatencollectie, jongens dat stoort me enorm!
Just grab and go

1 like

2 likes